Inspiracje FOR KIDS


inspiracje2

Czy wiesz jak możesz przygotować smaczne śniadanie, kolację z PIOTRUSIOWYMI parówkami?

Wiemy jak ciężko przemycić wartościową żywność z witaminami. Szpinak, czosnek, pestki słonecznika, żurawina, jajko,… wszystko to można. Zobacz nasze dania z parówkami.


pomysł na śniadanie

Śniadanie dla dziecka powinno być zastrzykiem energetycznym po nocnym odpoczynku. Podawane około 30 minut po obudzeniu się dziecka będzie dostarczało mu energii na 3-4 godziny pełnej aktywności. Tabela kaloryczna dla dziecka 2-3-letniego przewiduje śniadanie o wartości ok. 250-325 kcal, a dla przedszkolaka już 350-425 kcal.

sniadanie1

parowki-sniadanie

POTRZEBUJESZ:

Parówkę Piotruś wieprzową lub drobiową ,  Jedno jajko

Sałatka: sałata roszponka, pomarańcz, żurawina, pestki słonecznika, kiełki

Sos do sałatki: olej, miód, imbir starty, sok z cytryny

Dodatkowo pieczywo

SMACZNEGO

 


obiad

Przed przyrządzeniem obiadu dla przedszkolaka musimy dobrze się zastanowić. To właśnie w wieku przedszkolnym kształtują się u dziecka pewne nawyki żywieniowe, które pozostaną z nim na dłużej, być może nawet na całe życie. Dziecko przyzwyczaja się do produktów, smaków i przypraw. Postarajmy się, aby to, co serwujemy naszemu dziecku było zdrowe: zawierało niezbędne mu w tym wieku witaminy i minerały, tłuszcze, białka i węglowodany złożone.

Parówkowe ośmiornice

Parówki z makaronem

POTRZEBUJESZ:

Parówki Piotrusie wieprzowe lub drobiowe

Makaron typu spaghetti

papryka, szpinak, sos pomidorowy, brokuły, CZOSNEK

obiad3b

WYKONANIE:

Parówki nadziej makaronem jak na zdjęciu i gotuj w wodzie. Paprykę podsmaż z czosnkiem dodaj szpinak a następnie sos pomidorowy.

SMACZNEGO


kolacja

Ostatni posiłek powinien zawierać niezbędne składniki odżywcze, ale w nieco mniejszej ilości (ma dostarczyć około 20 proc. dziennej dawki energii). Chodzi o to, by zapewnić dziecku wystarczającą dawkę energii na długie godziny snu, ale nie obciążać jego układu pokarmowego. Chude mięso, mleko i jego przetwory, pieczywo pełnoziarniste lub ryż, kasza czy makaron z warzywami to dobra baza, aby tworzyć urozmaicone menu. Akcent warto postawić na dania na bazie węglowodanów złożonych. Działają na organizm kojąco, zapewniając uczucie sytości.

kolacja2

Parówki z kaszą

Potrzebujesz:

Parówki Piotrusie drobiowe lub wieprzowe

Mieszankę kasz lub wybraną ulubioną kaszę dziecka

Pomidorki koktajlowe

Czosnek, olej

Do dekoracji: sałata, kiełki

Parówki na kolacje

Wykonanie:

Kasze ugotuj według przepisu na opakowaniu. Parówki podsmaż na patelni z czosnkiem. Następnie dodaj pomidory i wszystko delikatnie podsmaż. Na kasze wyłóż parówki z pomidorami, dodatkowo możesz polać oliwą z oliwek dla uwydatnienia smaku. SMACZNEGO

kolacja3c


kinder party

kinder1

kinder3kinder2